SEO dla stron www

Linki i cytaty seo, zwane również cytatami NAT (Nazwa, Adres i Telefon) to dwa główne czynniki wykorzystywane przez wyszukiwarkę Google do ustalania miejsca zajmowanego przez firmę w wynikach wyszukiwania – zwłaszcza w lokalnych wynikach wyszukiwania ma frazę pozycjonowanie Goleniów. Podstawą takiego stanu rzeczy jest to, że firmy których dane kontaktowe są często wymieniane w sieci, są popularniejsze od firm posiadających niewielką lub znikomą liczbę cytatów. Z drugiej strony, posiadanie dużej ilości linków i cytatów wskazujących na twoją firmę, zwiększa szanse, że na twoją ofertę trafią również goście innych stron – kontaktując się z tobą, wykorzystując cytat NAT znajdujący się na innej stronę.

DCIM\100GEYES\GEYE0041.

Ile linków i cytatów potrzebuje twoja firma? To zależy od konkurencyjności frazy i miasta w którym masz zamiar się pozycjonować. Przyjmuje się, że na dobry początek wystarczy pozyskać około 30-40 wysokiej jakości linków i cytatów, z takich miejsc jak panoramafirm.pl, maperia.pl, Google+ Lokalnie itd. Następnie powinieneś pozyskiwać 5-10 cytatów i linków tygodniowo, aby upewnić się, że strona będzie notować stały przyrost obu czynników. Oczywiście to nie jest tylko gra polegająca na pozyskiwaniu jak największej liczby cytatów i linków. Jeżeli np. twoja firma ma tylko 20-30 cytatów z wysokiej jakości stron, a ktoś inny ma około 100 cytatów ze słabej jakości stron, to twoja strona będzie pokazywana wyżej.

Na początek możesz zobaczyć gdzie twoja konkurencja zdobyła cytaty. Wystarczy, że wejdziesz na stronę konkurenta, skopiujesz jego adres lub numer telefonu, i przy jego pomocy przeprowadzisz wyszukiwanie w Google. W ten sposób pozyskasz kilka stron na które możesz wstawić swoje dane kontaktowe. Z drugiej strony, do poszukiwań linków konkurencji możesz wykorzystać takie narzędzia jak Ahrefs, Majestic SEO oraz Open Site Explorer.